SV De Ruiter wacht nog steeds op zijn eerste punt(en)gewin. Tegen buur Rumbeke werd met 0-2 verloren. En dat vonden de blauwhemden onterecht.
We hadden een gelijkspel verdiend’, beweert trainer Filip Comptaert. ‘Het was onze beste prestatie van het seizoen. Alleen jammer dat we er niets voor terugkrijgen. Uiteraard, als je naar de puntentabel kijkt, is 0 op 21 weinig opbeurend. Het betekent nog niet dat we ons al hebben neergelegd bij de situatie. Met degraderen zijn we nog lang niet bezig. Integendeel, we zijn aan het groeien. Je ziet het nog niet aan de ranglijst, maar Rumbeke heeft het wel ondervonden. Wij waren minstens de evenknie van de bezoekers. Alleen als het op afwerken aankwam, toonde Rumbeke zich iets scherper.’
Nog voor het seizoen op gang werd getrapt, werd De Ruiter als vogel voor de kat getipt. De resultaten geven de critici gelijk. ‘Met degraderen zijn we nog lang niet bezig’, beweert Filip Comptaert. ‘De kalendermaker was ons ook niet gunstig gezind. Ploegen van ons niveau, zoals Otegem, Lowingen en Meulebeke, troffen we nog niet. Het verschil tussen ons en hen bedraagt hooguit vier punten. Als we straks met hen in de clinch moeten, zal het erop moeten zijn.
BRON
Crisp Responsive HTML Retina Ready Bootstrap Goodness
